уторак, 10. април 2012.

19. deo


***

     Nikola je podigao kragnu sakoa i uvukao glavu. Skliznuo je niz stolicu kako bi izgledalo da je niži. Posmatrao je specijalce u crnim uniformama i naoružane do zuba. Šarali su ledenim pogledima po aerodromskoj čekaonici. Prolazili su pored Nikole svakih 11 minuta. Tačniji od najtačnijeg sata na svetu. Za Nikolu je to bilo još 11 minuta prednosti, još 11 minuta bliži novom životu. Pasošku kontrolu je prošao bez problema. Samo da još vreme brže protiče! Jedini prijatelj i saveznik mu je vreme. Svi su ga napustili – supruga, ljubavnica, prijatelji. “ Hm! Prijatelji! Ko mi je bio pravi prijatelj? “ nije hteo da se zamara i gubi vreme na traženje odgovora. U Kanadi ima neke poznanike. Ima sina i njegovu suprugu, njenu rodbinu. “ Ma, biće meni tamo super. Tamo je život! “ zahvaljivao je Bogu što je sin oženio Kanađanku, koju je upoznao dok je tamo studirao. I dok su svi stavljali novac na račune na Kanarskim i drugim ostrvima, Nikola se odlučio za Kanadske banke. Nije velika suma, ali za početak dovoljna.
     Čuo je poziv za ukrcavanje u avion. Konačno! Samo da uđe u avion i odleti daleko od policije, supruge, novinara, Marka Velimirovića. Sve je bilo u ( nekom ) redu dok se on nije pojavio sa tom glupom tužbom! Postao je njegova noćna mora, a da nije znao ni kako čovek izgleda.
     Dok je predavao kartu,  primetio je grupu policajaca kako utrčava u zgradu aerodroma. Rastrčali su se po čekaonici. Zagledali su svakog muškarca. Čak su i  jednog dečaka zagledali. Majka je burno reagovala jer se dete rasplakalo. Prišao joj je komandir policije kako bi izgladio situaciju. Čim je ugledao komandira, Nikola je navukao kragnu, nakašljao se i primio kartu natrag. Promrmljao je nešto što što bi trebalo da liči na ‘Hvala’. Žurio je ka avionu. Ušao je. Pronašao je svoje mesto. Gledao je sat. Kazaljka se sporo pomerala. Kao da je stajala u mestu. Prkosila mu je. Čvrknuo je sat prstima. Oslušnuo je. Radi. Naslonio se i zažmurio. Osetio je da neko seda pored njega.
“ I Vi se bojite letenja? “
“ Pomalo, “ odgovorio je Nikola ne otvarajući oči.
  Ja prvi put letim.”
     Nikoli nije bilo do razgovora. Mislio je samo jedno -  kad će avion da poleti. Motori aviona kao da su pročitali njegove misli. Zabrujaše. Čuo je glas stjuardese. Konačno! Osetio je da tone. Otvorio je oči i pogledao kroz prozor. Avion se lagano kretao. Na pistu su istrčali komandir policije i nekoliko policajaca. Ukopaše se u mestu. Gledali su kako avion rula po pisti. Komandir je ljutito skinuo kapu, bacio na tlo i skakao po njoj.
     Nikola je odahnuo. Naslonio se u stolicu i duboko udahnuo.
“ Ne bih hteo da budem indiskretan. Vidim, karta je u jednom pravcu. Idete li na duži vremenski period? “
“ Idem! Ha, ha, idem! Bežim! Bežim od . . . svih ovih ovde . . . dole, ispod nas “ , Nikola je oduševljeno odgovorio svom sagovorniku.
“ I ja bežim. Idem da dosanjam jedan davno započet san.”
“ Ja od danas imam novi san.” Nikola je već bio potpuno opušten. “ Put će biti dugačak. Da se upoznamo – ja sam Nikola Iković.”
“ Vidim da ste mi odnekud poznati. Znači, Vi ste taj Nikola.”
“ Ne. Nisam više TAJ Nikola Ivković. Od danas sam sasvim drugi Nikola. Raskrstio sam sa tim Nikolom. Ostao je tamo” , prstom je pokazao negde u daljinu. Pogledao je kroz prozor. Bio je to pogled koji se upućuje dragim ljudima na rastanku. Oprostio se od dela sebe. Uzdahnuo je i okrenuo se saputniku:
“ Izvinite, nisam čuo Vaše ime. “
“ Ah, da. Baš sam nekulturan. Ja sam Marko Velimirović.”
 Kraj

Нема коментара:

Постави коментар